OPETH - The Last Will And Testament
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Ouha... proč sakra úvodní skladba těhle Slováků najednou maně připomíná táhlé deklamovánky Bolt Thrower z 4th Crusade? Ale je to jen nádech, pak už tohle kvarteto sune opět svůj střednětempý deathmetal s nádechy thrashe i blacku, podobně jako tomu bylo na předchozích demáčích Waiting For The Last Sunset i Raven Forest (které na tomto CD mimochodem najdete oba v MP3 formátu, což považují za výborný nápad!). Rozhodně se Desedrated Dreams nedá vytknout to, že by stagnovali, i když se po vydání druhého dema načas odmlčeli.
Skladby na CD jsou o poznání kompaktnější a více odsýpají a i zvukově je Feelings Of Guilt o hodný kus dál. Koneckonců kdyby to tak nebylo, asi by se Metal Age nerozhodli ho vydat. Desecrated Dreams se už do svého počátku upsali spíše melodičtějšímu a klidnějšímu pojetí deathmetalu, takže nečekejte ani ameriku ani nějaký trahash se hlubokým vokálem. Leckdo by možná prohlásil, že DD nejsou ničím nějak zvlášť výjimeční a možná by měl v jistém smyslu pravdu. Vtěšina kapel vidí meritum věci v maximální míře rychlosti, techničnosti nebo „brutality“, DD nikoli, jejich krédem je spíš písničkovost. Nejsou sice tak melodičtí jako např. jejich krajané Insepultus, ale jejich pojetí má některé styčené body. Základem DD je ale především nosné riffování a klidnější, nijak zběsilá tempa, do nichž pánové vpisují jak své pocitovější brnkačky, tak snahu nezůstat v jedné lajně a oživovat svou muziku tu blackovéjší pasáží, tu větší dávkou melodiky a sem tam nějakým vydařeným sólem. Podobně proměnlivý, ač nepříliš výjimečný je vokál odejivšího vokalisty Stanka. V daném raku jsou tedy DD skutečně solitéry, tvrdošíjně, ale s noblesou si stojícícmi za svým podáním smrtícího kovu, ozvláštněného navíc tradičně osobními výpovědmi Stanka. Texty byly tím, co mne na DD zaujalo už na prvním demu, v době, kdy jejich muzika teprve zrála. I na „Pocitech viny“ se tahle deviza projevila kladně. Protože Stankův vokál je povětšinou srozumitelný, sluší se poznamenat, že i jazyková stránka DF je v pohodě a Stankovy výplody stojí za přečtení, neřkuli vyposlechnutí. Úvodní záležitost „V nejtemnějším hvozdu“ sice podle názvu působí trošku „trollechovsky“ /hihi.../, ale věci jako „Zrcadlo prokletí“, „Zvíře“, „Ztracená víra“, „Nečistý“, „Šepot anděla“ nebo „Křičící oči“ vám podají alepoň rámcovou představu o tom, jakým dojmem působí nových jedenáct skladeb jako celek. A vyčítat DD, že mají málo houpavých riffů, nestavějí na dvoukopákové palbě, zpěvák nesrozumitelně nechrochtá a kvarteto se netváří „ortodoxně“, to ponechme jiným „inteligentům“. Muzika je to dobrá, ačkoli v rámci deathmetalu paradoxně výjimečná právě svou vyrovnanou neextrémností. Jen ten obal je opravdu hrůzný, tedy spíš hrozný... a to jak barvami, tak motivem. Na to příště bacha... haha
8 / 10
Stano Konečný
- zpěv
Milan Jozefek
- kytara
Ľubo Michalovič
- kytara
Marek Navrátil
- basa
Mišo Patz
- bicí
1. Intro (...In The Darkest Forest)
2. Mirror of Damnation
3. Animal
4. The Lost Faith
5. Impure
6. Mysteries of The Spiritual World
7. Pavor Nocturnus
8. Angel's Whisper
9. Screaming Eyes
10. Fallen To The Sin
11. Breathing Fire
Overthrow (promo singl) (2002)
Feelings Of Guilt (2001)
Raven Forest (demo) (1998)
Waiting For The Last Sunset (demo) (1997)
Vydáno: 2001
Vydavatel: Metal Age
Produkce: Tomáš Kmeť & Desecrated Dreams
Studio: Exponent
-bez slovního hodnocení-
Ja mám pocit, že Švédi sa vrátili až niekam k "Deliverance" a skutočne som nečakal, že ma to bude baviť až takto. Prvé vypočutia prinášajú zvedavosť a radosť; rastie to!
Aktuální EP ukazuje dvě tváře současně. Zprvu klasický symfonický patos, pak ovšem skladby „200 Years“ a „Live The Tale“, které se bez sborových refrénů obejdou, a hned je to o třídu lepší. Tudy vede cesta z tvůrčí smyčky a bezradnosti posledních alb.
Je to úplne posledný album THE CURE? Dôstojnejší odchod si neviem predstaviť. Spočiatku nenápadný album si ma postupne omotal melancholickou atmosférou. Hustý oblak hmly, z ktorej sa mi nechce hľadať cestu von. ,,Disintegration" pre toto desaťročie.
Návrat niekam k "Ghost Reveries" so zvukom posledných albumov. Stávka na istotu, ktorá však za vrcholmi tvorby zaostáva. Navyše, mňa osobne rozprávač pri sústredenejšom posluchu tohto koncepčného albumu irituje.
V jisté BDM RPG hře vytváříte ultimátní postavu a její charakteristiky definujete následovně: Násilí: 100%, Technické skills: 100%, Skladatelská inteligence: 100%, Šarm: 100%, Oddanost 100%, Laskavost: 0%. Do kolonky "Jméno" pak vyplníte: DEFEATED SANITY.
Už poněkolikáté zní otázka stejně: Zničil Einar Solberg další desku jinak velice talentované kapely? Odpověď zní: Zase to zvládl. Jeho hlasový projev je jak chilli. Koření. Měl by se používat citem. Když se tam toho najebe hodně, nedá se to žrát.
Hele, Blake Judd ještě žije. Enfant terrible (ale současně i schopný skladatel) US blacku je (znovu) zpět a tentokráte doručuje tradičněji pojatou kolekci. Šlape mu to dobře, tělo už má sice životem zhuntované, mysl však zůstává stále čerstvá.